22 Nisan 2013 Pazartesi

Ah Bir Zaman Olsa...

Son zamanlarda en çok kurduğum cümle (herhangi bir şey) için zamanımın olmadığından yakınmak. Sanırım bir dönemden sonra zaman bizim için çok değerli bir hal almaya başlıyor ve yavaş yavaş kıymeti bilinmeye başlanıyor. Ailelerimizin dediği gibi bu zamanları çok arayacaksına bağlamadan zaman denildiğinde aklıma gelen 2 kuruluştan (oluşumdan, internet sitesinden..) bahsetmek istedim. 

Beni tanıyanlar bilir, Coursera'nın sıkı bir takipçisiyim. Peki, Coursera nedir derseniz Wikipedia yazıdığı şekilde "Stanford Üniversitesi'nde Bilgisayar Bilimlerinden 2 profesör tarafından kurulmuş, çeşitli alanlarda ve konularda herkes tarafından yararlanılabilecek, ücretsiz çevrimiçi eğitim veren bir sosyal girişimcilik kuruluşu." Benim tanımımla dünyanın çeşitli üniversitelerinden ders alma olanağı sağlayan muhteşem site. İsterseniz sadece dersler hakkında haftalık yüklenen videoları izleyebiliyorsun veya dersten başarılı olmam lazım diyerek ödevlere, quizlere, sınavlara çalışıp bitirme sertifikası almak için çabalayabiliyorsun. Ben kendini kaybedenlerdenim.. İşten çıktıktan sonra eve gidip ders çalışmam lazım bu hafta çok ödevim var deyip kendini kaptıranlardan.. Her dersin ayrı bir dinamiği var ve her dersin farklı ders yükü var; bazen eğitmeni çok enerjik, bazen de çok katı olabiliyor, bazıları sadece haftalık quiz verirken, bazıları sana okuman için makaleler verebiliyor. Ama dediğim gibi her ders kendine özel ve hepsinde amaç merak etmek ve öğrenmek istemek :)

Zaman denildiğinde aklıma gelen 2. şey ise Zumbara. "Zumbara, para yerine zamanın kullanıldığı, yetenek ve tecrübelerin paylaşıldığı bir topluluktur" denilmiş internet sitesinde, bence ise, Zumbara zamanın paradan daha değerli olduğunu fark edenlerin topluluğu. Herkes kendince olan bilgisini, tecrübesini, hayata bakışını vb. aklınıza ne gelirse paylaşarak kısaca başkasına yardım etme karşılığında "zaman" kazanıp sonra da o "zaman"ları yardım almak için harcama temeline kurulmuş bir sosyal platform. Çok farklı şeyler öğrenip yardım alabiliyor; başkalarına bir şey öğretip yardım edebiliyorsunuz.

Bu iki site de onları bilmeyenler tarafından keşfedilmeyi bekliyor. Umarım benim kadar beğenirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder